O rynku koreańskim

Gospodarka koreańska jest trzynastą co do wielkości w świecie. Korea Płd. to dojrzały rynek z silnym przemysłem i sektorem usług, znakomitą infrastrukturą, nowoczesnymi technologiami i bardzo dobrze rozwiniętym systemami edukacji i ochrony zdrowia.

Przy ponad 50-milionowej populacji jej PKB jest ponad trzykrotnie większe od PKB Polski. Koreańscy konsumenci są relatywnie bogaci i bardzo zainteresowani produktami europejskimi. Przy czym w handlu detalicznym konsumenci koreańscy wydają – ze względu na bardzo rozbudowane usługi – dużo bardziej rozpieszczeni  i kapryśni niż Europejczycy.

Jednym zdaniem, rynek ten jest dla polskich firm obiecujący, ale też i bardzo wymagający. Kto z powodzeniem uplasuje swe produkty na rynku koreańskim, ma otwartą drogę do ekspansji w większości krajów wschodniej Azji.

Przy wciąż wysokich wymogach biurokratycznych bariery wejścia na rynek Korei Płd. zostały obniżone dzięki zawartej 10 lat temu umowie o wolnym handlu z UE.

Wysoka kultura biznesowa partnerów koreańskich otwartych na relacje handlowe ze światem może być dużym ułatwieniem w nawiązaniu współpracy.